تولید محتوا جذاب
1) بررسی وب سایت های رقیب : برای تولید یک محتوا زیبا و کاربردی , باید ابتدا بسته به موضوع سایت ,محتوای وب سایت های رقیبان را در آن موضوع مربوطه بررسی نموده و کم کاستی های آن ها را کشف کرده و محتوایی تولید کنیم که جهت رفع نیاز کاربر و مکمل محتوای رقیبان باشد.
2) داشتن منبع معتبر و عالی: برای تولید محتوا خاص و کاربر پسند باید حتما دارای یک منبع قوی باشیم که این منبع می تواند یک کتاب (کتاب های کتابخانه می توانند منبعی برای تولید محتوا باشند) یا یک سایت لاتین که البته مترجم آن را ترجمه می کند
3) رعایت نکات نگارشی: منظور از این قسمت رعایت نکات گرامری و املایی است به عنوان مثال می توان به کاربرد نقطه یا نقطه ویروگول و گیومه اشاره کرد. و در آخر به رفع غلط های املایی بپردازیم.
الف) کاربرد نقطه
1-1) در پایان جملات خبری یا انشایی از نقطه استفاده میشود.
تا پایان جملات فروردین ماه نرم افزار تحویل داده خواهد شد.
1-2) پس از حرفی که به صورت نشانه اختصاری به کار گرفته می شود، مانند:
از سال 1305 ه.ش. تاکنون
ب) ویرگول (،)
ویرگول نشانه توقف یا درنگ کوتاهی است که در موارد زیر به کار می رود:
1-1) میان عبارتها و جمله هاي غیرمستقلی که در مجموع یک جمله کامل را تشکیل می دهد، مانند:
- پس از مدتها انتظار، بالاخره دیروز، هیئت خارجی وارد شد.
1-2) آنجا که کلمه و یا عبارتی به عنوان توضیح، عطف بیان یا بدل در ضمن جمله و یا عبارتی دیگر آورده می
شود، مانند:
- در هفته گذشته، هفته پژوهش، مقاله ...
پ) علامت گیومه (" ")
اين علامت در مورد زير بكار مي رود
1.1) نشان دادن ابتدا و انتهاي نقل قول مستقيم
1.2) در آغاز و پایان کلمه ها و اصطلاحهای تازه و یا عامیانه یا هر کلمه هایی مورد تاکید قرار می گیرد، مانند:
- کلمه "Supplier" انگلیسی به معادل فارسی "پیمانکار" ترجمه شده است.
ت) کاربرد نقطه ویرگول
نقطه ويرگول علامت وقف و درنگي است بيشتر از ويرگول و كمتر از نقطه كه در موارد زير به كار مي رود.
1-1براي جداكردن عبارتهاي مختلف يك جمله طولاني كه ظاهراً مستقل و ليكن در معني با يكديگر مرتبط هستند، مانند: قسمت كامپيوتر مركزي بايد كاملاً و بدون هيچ عيبي كار كند; نه اينكه هر لحظه مشكلي براي آن ايجاد شود.
1-2 براي تفكيك و برشمردن اجزاي مختلف يك سيستم مانند:
كامپيوتر مركزي; رادار; GPS ; نمايشگرها; منبع تغذيه; و ...
ٍٍث) علامت دو نقطه (:)
موارد استفاده از این علامت عبارتند از:
1-1) قبل از نقطه قول، مانند:
در جلسه دیروز، در حضور معاونت آموزشی، نماینده کانون گفت:
1-2) هنگام برشمردن یا بیان اجزاي یک چیز، مانند:
کتابهایی که در این رابطه وجود دارند، عبارتند از:
4)رعایت نکات سئو محتوا: بعد از اتمام فرایند تولید محتوا طبق مراحل قبلی این بار باید شروع به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو کنیم.
الف) بهینه سازی عنوان محتوا : عنوان باید حاوی کلمات کلیدی و دارای 65 کاراکتر باشد.
ب) بهینه سازی تگ های هدینگ : به طور کلی تیترها باید دارای کلمات کلیدی و حداقل یکبار از تگ هدینگ 2 استفاده شود.
ج) بهینه سازی تصاویر : تصاویر باید دارای حجم مناسب و کیفیت عالی باشند تا سرعت لود صفحات به بالاترین حد خود برسد.
د) استفاده درست از متا تگ توضیحات : این قسمت یک توضیح کلی از موضوع صفحه مورد نظر است که باید بین 156تا 160 کاراکتر باشد.
ح) ریسانسیو بودن صفحات سایت : صفحات سایت باید در دستگاه های مختلف (موبایل- تبلت – لپ تاپ) قابل نمایش باشد.
5) بازبینی محتوا: در این قسمت به بررسی مراحل قبلی پرداخته تا اگر عیب و نقصی در محتوا مربوطه وجود داشت برطرف گردد. تا محتوا به بالاترین کیفیت خود برسد.